Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Bepakt en bezakt

De grote dag is eindelijk aangekomen. Ik vertrek uit Shenyang. Weg van mijn studenten, de school en de stad. Afgelopen dinsdag deelde ik nog mijn eindexamen uit, en nu, nou ja, morgenochtend, vlieg ik naar Zhongshan, waar ik hopelijk een nieuwe baan vind.

Het lesgeven op Yu Cai was geweldig. De studenten zijn geweldig, the schattigste wezentjes die ik ooit gezien heb, zelfs tijdens mijn grammatica lessen, en de leraren waren altijd behulpzaam, zelfs als ze geen woord verstonden van mijn chinees/engels gebrabbel.... Deze stad, met al zijn nadelen, de prachtige parken, uitdagende clubs en vreemde taxichauffeurs heeft zeker een indruk op mij achtergelaten. Ik verwacht dat anderen hetzelfde zullen zeggen, zelfs diegenen die in een andere stad hebben gewerkt. China doet dat met je. Echter, mijn vrienden hier hebben de meeste indruk op mij gemaakt. Lang, kort, van alle leeftijden en achtergronden, hielden ze me gezelschap door deze Chinese wereld van lesgeven en feesten. Daarom wil ik graag van deze gelegenheid gebruik maken om te zeggen: bedankt. Aan diegenen die mijn verblijf in Shenyang en het lesgeven hier zo'n geweldige ervaring hebben gemaakt: Bedankt. Je weet wie je bent, beschouw jezelf geknuffeld.

Na Zhongshan, en een kort bezoek aan het prachtige Beijing, hopelijk met een paar reunies, zal er nog een reunie plaatsvinden op de 18e July, wanneer ik aankom in Nederland voor een korte vakantie (hopelijk hebben we tegen die tijd goed zicht op de wereldcup).

Nu kan ik eindelijk zeggen: ik hoop jullie snel weer te zien, al mijn vrienden in/uit Shenyang die ik achterlaat, en al mijn vrienden in Nederland, in welk groene land ik mijzelf snel wederom zal bevinden.

Reacties

Reacties

Jouke

Heel veel succes in Zhongshan. En we zien je de 18 juli op Schiphol, een geweldig weerzien.

sybren

Hé Femke. Goed om weer van je te horen, en fijn om te vernemen dat je je draai daar hebt gevonden! En wat lees ik nu, bevind jij je daadwerkelijk in het bruisende Chinese nachtleven? Da's andere koek! Hier ontluikt zich een waar feestbeest, wie had dat gedacht ;)?
Mocht je hier in Nederland nog tijd hebben - en zin uiteraard -voordat je weer voor je volgende avontuur vertrekt laten we elkaar dan even opzoeken. Ben reuze benieuwd naar je avonturen en de Chinese wijsheden die je daar allemaal hebt opgedaan!
Groet,
Sybren

Isis

Hoi,

Allereerst heel fijn om weer es van je te horen/lezen.

Hoelang blijf je in NL??? Ik ben vanaf 18 Juli nl. zelf op vakantie (1 weekje) Lekker paardrijden.

FF 1 update over mama: ze heeft het super geweldig!! Heb al hele gave fotos ontvangen. Ze komt, gelukkig, as zaterdag weer naar huis.

Ik hoop je snel weer te zien.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXjes Isis your BFF.

Marjan

Hoi fem

Fijn te lezen dat je het leuk hebt (gehad) daar. Ik hoop je nog te zien tijdens je vakantie hier in Nederland.
Hoop wel dat je snel weer iets leuks vindt!!
Want stilzitten is niets voor jou.
Als je toevallig 6 aug nog in het land bent.... ik ga naar het Castlefest in Lisse (met wat familie)... misschien heb je zin om dan ook mee te gaan?

groetjes en dikke knuffel
Marjan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active