Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Over tuinieren

In Shenyang, zoals u wellicht weet, start het voorjaar niet in april, en het was kantje boord, of zelfs Mei was niet gehaald. Maar wanneer de vogels en de bijen uiteindelijk actief worden, begint het personeel zich zorgen te maken over het uiterlijk van de school.Het was geen plaatje.Het gras was geel of grijs, de bomen kaal en de struiken waren alleen maar bundels droge takken.

Het eerste wat gedaan moest worden was ook het meest verontrustende: het verbranden van de velden.De strategie van de verschroeide aarde toegepast op een school!Zoals te zien op de foto's: wat ze doen is letterlijk het dode gras wegbranden.Ze steken een paar plekken in brand en de wind voert het vuur over het hele stuk gras.(Geen grote vlammen, geen zorgen).Gelukkig hebben ze meer vertrouwen in het herstellend vermogen van de bomen en struiken en hoeven deze dus geen vuur-doop (letterlijk!) te ondergaan om in hun vroegere glorie hersteld te worden. De lente doet het werk hier.

Wanneer dit klaar is, maken de eerste lenteregens het gebied frisser en wassen het vuil en de grijsheid van de straten.De bomen proberen de eerste knoppen van bloemen en bladeren zover mogelijk uit te strekken in een poging om de eerste zonnestralen te vinden.Het gras verandert van een modderige droefheid in een verlegen licht groen, en wanneer de as van vernietiging is weggespoeld, ontwaakt er een prachtige groene phoenix.Dit gras is blijkbaar zo blij dat het leeft dat het naar de hemel reikt met snelheden waarvoor minstens een keer in de week een grasmaaier nodig is.

In de tussentijd laten de bomen en struiken hun prachtige bloesems zien.In een nacht veranderen de bomen van een verborgen roze tot een fel rood en de struiken worden van een licht bruin een bijna verblindend geel.

Nu komt de tijd voor de mens om de natuur in het gewenste model te brengen. Bloemen worden op de juiste plaats geplaatst (in plastic potjes), vooral om de riolering te verbergen of om de nadruk te leggen op standbeelden en decoatieve stenen. Ook worden de bomen en struiken na de bloei in de juiste vormen en proporties gesnoeid.

Ik kan niet uitdrukken hoe blij ik ben dat de natuur eindelijk ontwaakt.Ik moet zeggen dat ik het wroeten in de aarde, het verwijderen van het onkruid, het planten en het besproeien van de zaden, en het wachten totdat alles begint te groeien heel erg mis. Een kleine prijs om te betalen voor deze ervaring.Ik denk dat ik gewoon maar doe zoals de Chinezen doen en lekker ga rondhangen in een park om te compenseren voor al het ontbrekende groen en misschien om wat zonneschijn te vangen voor mezelf!

zusje

Ha zus...
Hoe istie daar?? Heb net ff zitten rekenen...enne...over 19 dagen ben je alweer hier!!! Jeeh!! Aftellen is begonnen:):) Hoe gaan de laatste dagen op school? Toetsen nu gehad of nog niet??

Liefs, tot gauw!!:)
Je zussie..erwt

zusje

oja...en al iets gehoord over die andere school?