Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Dank für die Bloeme!!!

Vorige week liep ik steen en been te klagen over de afwezigheid van de lente... mijn lieve familie heeft daar wat op gevonden! Tot mijn grote verbazing stond gisterochtend ineens de concierge voor de deur, met een pakketje! (yeey!!) voor mij!!! Hij wilde het eerst niet geven, maar na hem ervan overtuigd te hebben dat de naam op het pakketje toch echt mijn naam was, kreeg ik het gelukkig wel.

Onze concierge is erg grappig! Als ik laat terug kom, laat hij me soms even buiten staan terwijl hij doet alsof hij de krant leest. Dan kijkt hij even nadrukkelijk op zijn horloge, alvorens open te doen en me heel boos aan te kijken. (hij is heel goed in hints. Deze gezichtsuitdrukking betekent: waar ben jij geweest jongedame?) Mijn magische glimlach werkt gelukkig, en daarna wisselen we enkele woorden chinees (hallo, goedenavond, basketbal, dat soort dingen...) en mag ik naar boven.

Maar goed, vinden jullie het ook zo spannend? Femke heeft een pakketje!!! Maar helaas moest er ook een les voorbereid worden, dus even wachten nog... nou ja, even snel kijken? Kan best! NEE!!! Dan is de verrassing eraf... zenuw-zenuw-zenuw en je les is ook nog niet af... okee, heel snel dan...

Mijn ouders hebben me de lente gestuurd! Een plantje, een echte kalanchoe (vetplant), met rode bloempjes! Bloempjes!! En havermout, sterremuntthee, heksehyl (drop), ontbijtkoek en mijn sloffen! (Heel belangrijk) Bedankt paps en mams en erwtje!

Geheel gelukkig vertrok ik de volgende dag om met een leerling te gaan lunchen. (ja, en dit is al de tweede keer! Dit schijnt normaal te zijn, ik heb het gevraagd, en het is ook een geweldige dag geworden!) Bij de portier aangekomen kwam hij met nog een pakketje aan! Alweer yeey! Ik word wel verwend zeg! Snel terug naar het apartement, maar nu was er dus echt geen tijd om even snel te kijken... Na de lunch (en een bezoek aan de Qing graftombe en een diner gekookt door haar ouders, over verwennen gesproken) snel weer naar huis, op naar cadeautje 2! Ook in dit pakketje zat weer een plantje, dit keer een aantal bolletjes van de witte druif. Erg schattig, maar hij zal wel even moeten herstellen... iets te veel heen en weer geschud tijdens de reis... Verder, een zak spekkies, chocoladekoekjes, crackers, pindakaas en hagelslag (mini-verpakking) groene thee en gevulde paaseitjes! Alweer, heel erg bedankt!!!!

Met een uitpuilende kast vol lekkers wordt er nu weer hard doorgewerkt! Wie weet wanneer er weer een pakketje komt, en dan wil ik toch echt klaar zijn met mijn lessen!!

Reacties

Reacties

erwtje

ha boon!
dan eindelijk ook een berichtje van mij op je blog:) Heb net de klok een uur vooruit gezet...helaas een uurtje minder lang weekend dus:S en natuurlijk jouw klok ook ff verzet..(neem toch aan dat bij jou ook de zomertijd ingegaan is???)
En heb je inmiddels alweer een nieuwe verrassing van de concierge gekregen?;) of is de paashaas nog onderweg??:P
We genieten hier ook van de lente...jouke is al een heerlijk ontbijt aan t maken, alleen regent t helaas wel:S Gisteren de 'lente in de bol' gehad en naar intratuin gegaan om wat leuke plantjes aan te kopen...blijkt dat heel arnhem ook de lentekriebels heeft.....errug druk dus:S
Verder alles ok hier..Gorby en Mega zijn jarig geweest en genieten van t lekkere weer:) (mega is nog steeds druk op zoek naar je... helaas:S)
Ben je vandaag nog op skype???
Tot strakkies dan maar!!

Liefs, dikke kus van erwtje

eveline

Hey Fem,

Alles goed daar aan de andere kant van de wereld?
Soms stamp ik even hard op de grond, om via de tamtam te laten weten dat we aan je denken.
Geniet van je mooie plantjes en tot je volgende blog!

groetjes Eveline en Marco.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active