Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Huiswerk!! (juniors, week 2)

De tweede week ging geheel over huizen, een mooi onderwerp om mee te beginnen. Het is voor de blaagjes ook makkelijk om over te praten, omdat ze, op deze leeftijd, de bjibehorende vocabulaire al heel vaak voorgeschoteld hebben gekregen. Dingen als dak, vloer, muur, allerlei soorten meubilair en spul in de tuin zijn ze dus niet vreemd, wat ruimte geeft voor wat spreekvaardigheidsoefeningen.

De lol begon toen ik ze wat nieuwe soorten huizen leerde, zoals een iglo, een bijenkorf of een hut, en zij er een presentatie over moesten maken. Aangezien ze nog niet erg veel wisten over dergelijke huizen, was het resultaat zeer verrassend.

De igloo is, door de vaardigheden van de Eskimos, zo gemaakt dat hij drie verdiepingen heeft (gezien de tekening is dat een logische conclusie). Het is erg duur om erin te wonen, omdat je huis eruit ziet alsof het van pure diamant is gemaakt. Denk eraan, als je hier wilt gaan wonen, dat je een koelkast meeneemt. Dit is noodzakelijk om te voorkomen dat je eten bevriest.

De caravan is ongeveer 30 meter lang, maar heeft slechts twee wielen. Aangezien er geen deuren op het plaatje stonden, is het overduidelijk dat je de caravan via het raam moet betreden. Het apparaat op het dak kan uitgevouwen worden tot 4 bladen, zodat de caravan net zo verplaatst kan worden als een helicopter.

Op dit moment wacht ik op het inleveren van hun eerste huiswerk: teken een plaatje van je droomhuis en schrijf er een verhaaltje over. Wanneer ze het allemaal hebben ingeleverd (komende maandag), zal ik zeker een paar plaatjes en verhalen toevoegen aan dit blogje!