Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Festina Lente

Lang wacht Femke al op de komst van de lente. Familieleden begonnen zich al af te vragen of ik al buiten was geweest? Had ik al vogels gezien? Bloempjes dan? Ontluikende blaadjes? Niets van dat alles is hier te vinden... de lente laat op zich wachten... vanuit Nederland komen de verhalen over opkomende sneeuwklokjes, hier valt enkel nog meer sneeuw! (Nee, Krol had het mis... geen zandstorm, maar een echte sneeuwstorm!)

Sinds mijn aankomst in Beijing ben ik meerdere malen verrast door het vallen van de witte vlokken uit een immer grijze lucht. Hoewel ik daar, en hier in Shenyang, ook een aantal (totaal: 5) dagen een mooie blauwe lucht heb meegemaakt, kan ik niet zeggen dat de lente er is.

Gelukkig kon ik dit weekend toch even genieten van 'natuur'. Met een paar meiden (Sona en Rachel) zijn we op een bus gestapt die naar een berg zou rijden waar sneeuw zou liggen. Sona wilde daar meteen heen, skieen leek haar wel wat! Na een uur kwamen we aan bij een heel klein hellinkje, waar welliswaar sneeuw lag, maar dat was toch niet wat we ons hadden voorgesteld... Wel even genoten van de mooie natuur om ons heen en naar mooie (maar half gesmolten) sneeuwsculpturen gekeken. Da's weer eens wat anders dan betonnen flatgebouwen. Daarna weer terug de stad in, voor een gezellig etentje en drankje met Sven en Sally. Als de warmte niet naar Shenyang wil komen, dan moeten we zelf maar wat gezelligheid creeeren!

(toch ik zou best een bloemetje lusten...)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active