Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Liefde is niet te koop…(seniors)

Nou, dat waren de juniors! Hier komt Femke, Superlerares! En toen mocht ik naar de seniors... Dat werd een uitdaging, maar het leven geeft slechts zoveel als men kan hebben. Ik begon vol goede moed, maar, er was geen liefde! Geen interesse! Ik had mijn Boek bij me, maar ik besloot om dat maar achterwege te laten, omdat het me niet van deze menigte zou redden. Gelukkig had ik de les ietwat voorbereid, zodat ik wat kon uitleggen over IBT (Internet Based Test) TOEFL (Test of English as a Foreign Language) en twee van de zes dingen moeten zij kunnen voor deze test kon bespreken:

1) lever adequate mondelinge reacties op vragen

2) neem actief deel aan (academische) discussies

Dit verveelde ze tot in den treure, en ik voelde de liefde tussen mijn vingers wegglijden... Een korte discussie (soort van) over de film Avatar, met 9 Oscar nominaties, gaf me de gelegenheid om aan te tonen dat ze niet zo bekwaam zijn als ze dachten. De liefde had het gebouw verlaten.

Jammer genoeg wierpen zij het ene argument in waar ik niets tegenin kan brengen: discussieren over een film staat niet in HET BOEK. Ja, dit verhaal kent nóg een boek. Het boek van TOEFL. Dit boek (ong. 1000 pagina's) geeft voorbeelden van de vragen en de teksten die de leerlingen zouden kunnen krijgen wanneer zij hun TOEFL examen afleggen. Ik hoorde later dat hun Chinese Engelse leraar hieraan werkt. Ik hoef me hier dus niet mee bezig te houden en kan hen dus laten doen wat ik denk dat juist is om hen op deze test voor te bereiden, zonder het boek te gebruiken! (Op dit ogenblik weet ik nog minder dan niks van IBT TOEFL, hulp is dus vereist, maar nu weet ik in ieder geval wat ik kan doen). De klas eindigde nog bijna te vroeg, aangezien ik verder niets te vertellen had. Dit is waar leraar-vaardigheid nr. 5 van pas komt: improviseren. Of iedereen even wilde opschrijven waar zij vonden dat ze nog aan moesten werken. Ik had hen eerst gevraagd om met voor de hele klas te vertellen waar de zwakke plekken zitten, maar dat werkte niet... Chinezen houden er niet van om hun zwakheden te tonen, dan verliezen ze respect. (Hoeveel respect hebben ze nu nog voor mij?.. lichte paniek sloeg hier ongeveer toe... )

Hierna ging ik, en zag dat er geen liefde was...

Reacties

Reacties

Sybren

Hé topper!
Lees met veel plezier je verhalen. Hmm, da's dus niet alleen maar wat klieren met de kleintjes, maar ook verveelde pubers (?) een beetje geboeid houden. Maak je niet druk, die liefde komt vanzelf. Chinezen zijn toch helemaal dol op Amerika (of waren dat Japanners...)? Misschien kun je ze daar spannende verhalen over (laten) vertellen? Over Big Macs, Hummers en Van Halen!
Ik hou je in de peiling, meid!

Groet.

Isis

Hey, Nihao!!!

SORRY dat ik nog niets van me heb laten horen!!!!

Super druk op t werk!!!

Ik merk uit de verhalen dat je het erg naar je zin hebt, maar wel moet wennen.

Wil maar zeggen: LAAT JE NIET GEK MAKEN DOOR DIE PUBERS!!! ZIJN WE ZELF OOK GEWEEST!!! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active