Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Vlieg met me mee....

Om te beginnen een kort verhaaltje over de reis. Na een emotioneel afscheid, waarbij ik het boek in ontvangst mocht nemen, door de douane en op naar het lange wachten. Overigens wil ik graag van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen die hieraan heeft bijgedragen te bedanken. Het is een schitterend boek geworden!!

Het was mij verteld dat er een aantal plaatsen overboekt waren, maar natuurlijk niet wat hiervan de gevolgen konden zijn. Dus, in spanning, en daar had ik toch al niet genoeg van, aan het wachten voor het inchecken. En nog even wachten... en nog even wachten... er is niet echt wat te doen op Schiphol moet je weten, afgezien van hele dure winkels afsnuffelen, en alle boeken in de boekhandel inkijken. Dat heb je na een half uur ook wel gehad.

Toen: inchecken. In de rij met 150.000 chinezen, schuifel-de-schuifel naar de check-in. Daar het paspoort en ticket opdiepen uit de buidel die onder de broek, onder de trui, onder de jas zit. Vervolgens door de securitycheck, en hierbij ook maar even de schoenen uit. Enkele chinezen werden meegenomen naar een obscuur gordijntje, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn schattige glimlach heel toeristisch en onschuldig overkomt en me heeft gered van verdere vernedering. Toen met schoenen, jas, 2 tassen en mijn trui, snel aan de kant, op naar de daadwerkelijke incheck-dame. Die keek me nogal doordringend aan, voornamelijk vanwege alle rommel die ik vast had dacht ik, maar wat bleek, ze gaf me een upgrade!! Vanwege de overboekingen kon niet iedereen meer in economy, en omdat ik zo lang ben, wilde ze mij wel in business class zetten!! Gezegend zijn de grondstewards van de KLM.

Laughing

De rest van de reis verliep (mede hierdoor) voorspoedig. Mijn reisgenoot was een vrolijke chinees die een jaar in duitsland duits had gestudeerd, ter voorbereiding op zijn studie aan een duitse HBO volgend jaar. Hij sprak ongeveer 5 woorden duits. Dat wist hij zelf (gelukkig) ook. Hij zei dat hij voortdurend met zijn chinese vrienden rondhing en dus niet veel had geoefend. (muts!!) Dat gaat mij niet overkomen, dacht ik, ik ga mijn chinees op iedereen uitproberen!

Na een plezierige reis (ik kan business class aan iedereen aanbevelen!!) kwamen we met z'n allen aan in Beijing. Hier had ik eindelijk de gelegenheid om de andere nederlander in business class (Niels, ook heel lang, in de foto met de chinees, helemaal rechts) te ontmoeten. Hij neemt ook deel aan het programma, is een geweldige kerel, lacht altijd en wordt volgens mij een ideale leraar. Eenmaal op de afgesproken plaats, waar de mensen van TTC ons op kwamen halen, ontmoette ik ook Sven en Helen (NL en UK, hierover later meer), en het was meteen gezellig. Daarna moesten we nog een aantal mensen ophalen en toen: op naar de UIBE campus!

Reacties

Reacties

sabine

het gaat een beetje verkeerd, ik was met een lang bericht bezig en toen ging het 2 keer weg. Voor nu een mooie spreuk van Gandhi, die van toepassing is op jouw leven [ hoe meer je aarzelt, des te meer neemt je vrees toe, maar hoe meer je waagt, des te meer groeit je moed.

sabine

ik kijk thuis wel even rustig naar de foto´s en lees het verhaal, leuk hoor, dat je nu ook een weblog hebt- heel veel liefs en fijn voor je dat Sven er is. ben nu ff bij je moeder, di heeft met jouke nieuwe ramen op de zolder ingezet. Doeiiiiiiiiiiiiiii....
dappere dodo.........................................

Didier

L'expérience de chacun est le trésor de tous.

(Gerard de Nerval)

berryribot@gmail.com

ha fem. zit op fons zijn school aan zijn bureau. komen net uit z.huis en ik was wat verdrietig. ben toen je verhaal gaan lezen en zat zelfs te lachen. ga je blog zeker volgen....heel geweldig. geniet ze

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active