Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Mn plekje vinden…

Het is al een paar weken geleden sinds ik ben aangekomen in Zhongshan.Soms lijkt het dat er al veel meer tijd voorbij is, soms voelt het alsof ik mijn eerste les gisteren had.De foto's geven hopelijk een idee van de school, het kantoor en mijn kamers, binnenkort zal ik meer foto's toevoegen van de stad.

Maar, laten we eerst even de tijd om de belangrijkste spelers van het spel te bekijken!Sven, mijn Nederlandse buddy heeft mij hier naartoe gevolgd (hij zal dit ontkennen) uit Shenyang (na enige milkshake-overtuigingen, maar dat zal hij ook ontkennen) en is sindsdien een goede vriend.Hij zou graag in plaats van hier te werken naar Sichuan zijn gegaan, maar misschien kunnen volgend jaar zijn vrienden (Tom en Ollie, die in Sichuan werken) hier komen werken.Tot dan denk ik dat hij best goed op zn plek zit hier.Hij lijkt het in ieder geval naar de zin te hebben ;).

Om het hele verhaal maar te vertellen, ik was niet de eerste die naar Zhongshan kwam, Helen was hier het eerst.Ik ontmoette Helen, een Schotse dame met veel energie, in Peking tijdens de TEFL cursus in februari.Toen ben ik verhuisd naar Shenyang (koud en grijs), en zij werd in Zhongshan (warm en groen) geplaatst.Toen Helen mij vroeg om naar het zuiden te verhuizen, en me zelfs hielp met het vinden van een baan, ging ik meteen!Tot dusver blijkt het een zeer goede suggestie van een zeer goede vriend zijn.

Dan is er Rachael.De vierde musketier, onze d'Artagnan om het zo maar te zeggen, is het jongste lid, bij ons oude bekenden hier in Zhongshan.Dit is ook haar eerste keer werken in China (ze heeft een aantal weken vrijwilligerswerk in China gedaan) maar tot nu toe lijkt het allemaal leuk uit te pakken voor haar.
Ze heeft een ik-ga-ervoor-houding (dat is wel nodig hier), en pakt alle problemen die wonen en werken in China kunnen brengen op, geholpen door haar leuke gevoel voor humor en sterke geest.

Dat zijn wel weer genoeg complimentjes, ik weet zeker dat jij, mijn lezer, de boodschap die ik hier probeer over te brengen, meekrijgt.Op sociaal vlak ben ik hier mooi gezegend.En ik heb het nog niet eens gehad over de 'jongens' op kantoor!Bob, Jerry, Abey, Tony, Sheila, Rico, Kenneth, Cathleen, Steven, en niet te vergeten ms.Christine (de baas van t stelletje), dus… nog veel verhalen te vertellen ...

Deze eerste weken waren zeer bewogen.We hadden een sjiek diner met de school, collega's en Helen en Rachael.We hebben een zes-sterren all-you-can-eat met Bob gehad, en een Backstreet barbeque met Jerry.We waren op de 'Zhongshan door de ogen van buitenlanders fotowedstrijd kick-off tour'.We hebben achteraf gelegen marktjes bekeken en heel veel koffie en McDonalds gehad.En natuurlijk hebben we gewerkt!Dus niet veel tijd om te bloggen ben ik bang, maar ik zal proberen Sven bij te houden... (sveninchina.reismee.nl) Hij heeft overigens een zeer mooi overzicht van onze dagelijkse routine hier gemaakt, voor degenen onder u die geïnteresseerd zijn!

Ps. De uitslag van de fotocompetitie is nog niet bekend…

Reacties

Reacties

Marianne

Dag Femke,

jouw verhalen en die van Sven vullen elkaar mooi aan. Zo krijgen de thuisblijvers het plaatje mooi compleet
(en ik weet dat het waar is hoor, van die milkshakes XD )

Cécile

Dag lieverd, fijn om weer wat van je te lezen. Volgens mij heb je het wel gezellig daar!

Kus, Cécile

Sytske

Ha boontje,
Lang niet gesproken...maar leuk om ff wat van je te horen/lezen....zondag ben ik weer niet thuis...dus heb je nog andere skypemomenten ergens deze week???
Liefs van erwt

rochocol

hoi meissie
fijn, dat het warme bad voortduurt; klinkt gezellig.
Ik ben met een opleiding begonnen, 6 maanden voor thuiszorghulp, allemaal in frans (blij dat ik niet in het chinees hoef)en veel thuis op PC, leuke groep vrouwen. Keep the spirit up en dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active