Femkes-deur-naar-de-wereld.reismee.nl

Een warm welkom

Hallo vanuit Zhongshan!Het eerste verhaal in vele maanden is samengesteld in mijn nieuwe werkruimte, mijn bureau op het kantoor van de leraren op de middelbare school CHES (China Hong Kong English School), in het zuiden van Zhongshan, gezegend door de air-conditioning.

Ik veronderstel dat mijn lezers het niet nodig vinden veel te horen over al het gedoe van een reis naar de andere kant van de wereld, over kleine stoelen en voer in een vliegtuig, maar ik wil nog wel graag het uitstekende afscheid-barbecue-weekend vermelden. Helaas (of: gelukkig?) heb ik geen belastende foto's te delen.Het moet maar genoeg zijn om te zeggen dat het geweldig en een beetje emotioneel was.Dank aan Sybren, Guido en Babs (vooral voor de marshmallows!) voor een geweldig afscheidsfeestje!

Aankomen in Zhongshan is alsof je een hete oven instapt, zodat je je misschien mijn dankbaarheid kunt inbeelden toen Christine, mijn nieuwe baas, verscheen om me mee te nemen naar mijn nieuwe huis.Ze droeg zelfs mijn bagage, de lichtere tas, welteverstaan, en dit zou niet de laatste keer dat ze me zouden bevrijden van mijn lasten.Over mijn kamer en de school zal meer nieuws verschijnen in een andere blog.Op dit moment ben ik nog steeds een beetje aan het settelen, maar het is een zeer warm nest om in te landen. De docenten zijn allemaal erg gastvrij en behulpzaam, maar ook uitstekend in het vertellen van horrorverhalen in verband met studenten, die ervoor zorgen dat ik me het liefst omdraai en hard wegren!Ik deel een aantal van deze verhalen wanneer ik wat rustiger ben / wanneer ik ze zelf ervaren en overleefd heb.
Wens me succes!

In Zhongshan zijn buitenlanders overal welkom.Dit resulteert in een drukke agenda.Naast het werk op de school, bijeenkomsten, introducties en het wennen aan de school, heb ik deelgenomen aan enkele gedenkwaardige gebeurtenissen.

De school had, ter ere van de Dag van de Leraar (ergens in september), een uitje georganiseerd waar de leerkrachten werden getrakteerd op een heerlijk diner in een sjiek restaurant.Helaas geen foto, maar een vijf-sterren hotel zou jaloers zijn geweest op de entourage.Het was een zeer goede gelegenheid om de leraren uit Hong Kong te ontmoeten en meer te weten te komen over de politiek van de school (hierover later meer).

Voor een tweede evenement, werden Sven en ik (ja, hij is ook actief op deze school, maar daarover later meer) uitgenodigd door onze collega Jerry voor een Charity Event georganiseerd door de Guangzhou Lions Club, een dochteronderneming van de van origine Britse (geloof ik) Lions Club die werkt om geld in te zamelen en goede doelen te helpen en soms op te richten. Jerry is zeer actief op dit gebied, zijn organisatie die mensen met een handicap rond Zhongshan steunt ontving onlangs een donatie van de Lions Club, en werd daarom uitgenodigd.Het hele evenement was erg indrukwekkend en leuk om bij te wonen.We hebben vooral genoten van de veiling (objecten tegen een startprijs van 6.800 ¥, verkocht voor 42.000 ¥) door te proberen te raden wat de prijs van het object zou gaan worden (terwijl we natuurlijk heel erg opletten om niet per ongeluk een hand op te steken).

Last but not least, gisteren nam het bestuur van de stad Zhongshan de buitenlanders mee op de 'Zhongshan in de ogen van buitenlanders fotowedstrijd kick-off tour'.Een zeer goed georganiseerde busreis, met inbegrip van een boottocht, het werken met Chinese kalligrafie meesters, een voorstelling van een gerenommeerde lokale leeuwendansgroep, een heerlijke lunch (geen evenement zonder voedsel in China), een rondleiding door Aoshan (historisch dorpje), en een bezoek aan een boeddhistische tempel, waar de monniken hadden gewacht met het Zingen van de Schriften totdat de buitenlanders waren aangekomen (dat was een beetje raar, maar wel erg mooi om bij te wonen).

Al met al, een warm welkom op meer dan een manier.

Nu, echter, heb ik hulp nodig om deze fotowedstrijd te winnen!Laat me weten welke foto ik moet insturen, en help me de prachtige prijs te winnen!
(Ik weet niet zeker wat de prijs zal zijn…)

Reacties

Reacties

tante keukenrol en inmiddels ook schuurpapier

ha fem goed om te lezen dat je gearriveerd bent op een warme plek. hoop dat je het lesgeven aantrekkelijk blijft vinden en weer veel geniet van de chinezen, hun land en cultuur. wij gaan wslk naar sjanghai in oktober en ik ben vreselijk benieuwd wat ik ga beleven daar.laat het je horen dan. dikke zoen en heel veel plezier ber

Guido

Ha Fem, de spiesjes waren inderdaad heerlijk. Erg gezellig om zo de 4 weken NL met je af te sluiten. Veel plezier met je baan.

rochocol

lieve fem,
heerlijk dat warme bad, hoop, dat het nog even doorwerkt en dat er meerdere zullen volgen. Verder heb je nu genoeg " balls" om vervelende leerlingen de baas te zijn. de foto"s : favoriet is de incense coils, mysterieus en mooi met schaduwen, beetje hoe ik china als vreemde bekijk. je grijze traininingsbroek is mijn huisbroek geworden, heerlijke stof , lekker zacht en toch stevig en ik ben eko, eko aan het lezen. nogmaals dank en veel liefs van hier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active